جمعه 28 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

دریاچه چورت - ساری - چهاردانگه

دریاچه چورت - ساری - چهاردانگه

دریاچه چورت - ساری - چهاردانگه


نویسنده: محمدجواد علینژاد
23 مرداد 1396



دریاچه چورت واقع در استان مازندران ، شهرستان ساری و بخش چهار دانگه  می باشد .این دریاچه که به نام میانشه نیز مشهور می باشد در ۱۰ کیلومتری روستای چورت و در حد فاصل ساری تا کیاسر واقع شده است . وسعت این دریاچه ۲٫۵ هکتار است و به دلیل مجاروت با روستای چورت این دریاچه را به نام چورت هم می شناسند .

برطبق اسناد تاریخی این دریاچه در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی بر اثر زلزله و رانش زمین و به دنبال آن مسدود شدن آب چشمه ی مجاور بوجود آمده است یکی از زیبایی های این دریاچه به هنگام پایین آمدن سطح آب دریاچه اتفاق می افتد و آن منظره ی زیبای نمایان شدن تنه ی درختچه هایی است که قبلا در اینجا روییده است  که درکمتر نقطه ای از ایران می توان دید.

دریاچه چورت یکی از جاذبه های تفریحی منحصر به فرد استان مازندران می باشد که برای ورود به آن باید از مسیر جنگلی بسیار زیبایی عبور کرد که خود تجربه خوبی را به جای میگذارد .در عین بکر بودن منطقه برای گردشگران و مسافران امکاناتی نیز در این مسیر تعبیه شده که از خستگی ناشی از پیمودن راه می کاهد.

برای کسانی که جذب توصیفات و تصاویر حیرت انگیز این دریاچه شده اند و قصد عزیمت به این مکان دیدینی را دارند ضمن تاکیید انتخاب فصل زیبای پاییز باید گفت برای رسیدن به دریاچه باید مسیر ساری –کیاسر را در پیش گرفته و بعد از طی مسافتی در حدود ۲۵ کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت ، وارد مسیری فرعی می شوید و ۱۵ کیلومتر جلوتر ، در جاده آسفالت به روستای چورت می رسید که بعد از آن چندین مسیر خاکی برای رسید به دریاچه وجود دارد هم چنین برای دسترسی بهتر به دریاچه می توانید از راهنمایان محلی هم کمک بگیرید و کمی هم از توضیحات جالب آنها در مورد در یاچه لذت ببرید.    


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ